• يکشنبه ٢٩ بهمن ١٤٠٢-١٣:٥٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٤٧٠
در صحن شورا صورت گرفت:10-216

تعیین بهای خدمات صدور و تمدید پروانه‌های بهره‌برداری شرکت‌های حمل و نقل بار درون شهری

در دویست و شانزدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران، بهای خدمات صدور و تمدید پروانه‌های بهره‌برداری ناوگان و اشتغال رانندگان شرکت‌های حمل و نقل بار و کالاهای شهر تهران، تعیین شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه تعیین بهای خدمات صدور و تمدید پروانه‌های بهره‌برداری فعالیت ناوگان و اشتغال رانندگان شرکت‌های حمل و نقل بار و کالاهای شهر تهران گفت: بهای خدمات و صدور پروانه بهره‌برداری شرکت‌های حمل و نقل باری درون شهری و حومه در شهر تهران به میزان ۷۵ میلیون ریال تعیین شده است و برای تمدید پروانه بهره‌برداری سالانه شرکت‌ها برای شرکت‌های دارای رتبه ۱ با ضریب 0/4 درصد مبلغ ۳ میلیون تومان، شرکت‌های دارای رتبه دو  با ضریب 0/5 و مبلغ سه میلیون و 750 هزار تومان، برای شرکت‌های دارای رتبه ۳ با ضریب 0/6 مبلغ چهار میلیون و پانصد هزار تومان و برای شرکت‌های دارای رتبه ۴ با ضریب 0/8  مبلغ ۶ میلیون تومان تعیین شده است . 
وی ادامه داد: شهرداری تهران مکلف است پس از بررسی و تأیید کاربری وسایل نقلیه باری متناسب با نوع حمل و نقل بار درون شهری حومه بر اساس ضوابط و مقررات موضوع نسبت به دریافت مبلغ یک میلیون و صد هزار ریال به عنوان بهای خدمات صدور پروانه فعالیت ناوگان و مبلغ ۸۵۰ هزار ریال به عنوان بهای خدمات تمدید پروانه فعالیت ناوگان از ابتدای سال آینده اقدام کند. 
تشکری هاشمی در خصوص پروانه اشتغال رانندگان ناوگان باری گفت: شهرداری تهران مکلف است پس از بررسی و دریافت مدارک لازم در خصوص هر راننده وسایل نقلیه باری و بر اساس ضوابط و مقررات موضوع نسبت به دریافت مبلغ ۵۵۰ هزار ریال به عنوان بهای خدمات صدور پروانه اشتغال رانندگان و مبلغ ۴۰۰ هزار ریال به عنوان بهای خدمات تمدید پروانه اشتغال رانندگان از ابتدای سال اقدام کند و در صورت نیاز به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای رانندگان شاغل در حوزه بار مبلغ یک میلیون ریال از هر راننده دریافت خواهد شد.
 
در ادامه احمد علوی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با بیان اینکه سال گذشته هم در جریان بررسی لایحه مشابه مقرر شد برای شرکت‌ها، بهای عوارض افزایش چندانی نداشته باشد؛ پیشنهاد داد ضریب حداکثری برای شرکت‌های مذکور در نظر گرفته شود چرا که این‌ها شرکت‌های مشخصی بوده و خرده پا محسوب نمی‌شود. 
 
سپس مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا در خصوص مقررات تمدید پروانه بیان کرد: اینکه رتبه یک پروانه چند است، چه تفاوتی در اصل تمدید آن دارد. بر اساس چارچوب مشخص این اقدام انجام خواهد شد لذا پیشنهاد می‌شود نرخ تمام رتبه‌ها یکسان باشد. 
 
نماینده شهرداری تهران نیز در ادامه در پاسخ به نکات مطرح شده از سوی اعضا توضیح داد: رتبه بندی از وظایف ما بوده و با توجه به دستورالعمل وزارت کشور باید نسبت به این مسئله اقدام کنیم. در خصوص شیوه رتبه بندی هم باید بگوییم این کار به روش هوشمند انجام می‌شود. نرخ پیشنهادی، نسبت به سال قبل 50 درصد رشد داشته است. 
 
در پایان، مهدی چمران، رئیس شورا نیز  این تقسیم بندی را خوب دانسته و تأکید کرد: باید آن کسی که درآمد و امکانات بیشتری دارد؛ مبلغ بیشتری هم بپردازد.
گفتنی است این لایحه با اکثریت آرا، تصویب شد. 
 
کد خبر: 10-216

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: